گنجور رومیزی

ویرایش ۲.۲ (10/12/31):

در این ویرایش می‌توانید شاعرانی را که پیش‌تر به دلیل بروز خطا قابل حذف نبودند از فهرست شاعران حذف کنید.

در هنگام اضافه کردن مجموعه اشعار جدید در صورتی که شناسه و نام شاعران موجود مجموعه (همزمان) با شاعران موجود در برنامه یکسان باشد برنامه به طور خودکار برای حذف آثار قدیمی شاعر از کاربر تأییدیه می‌گیرد و در صورت تأیید، پیش از اضافه کردن مجموعۀ جدید آثار قدیمی او را حذف می‌کند. این قابلیت، می‌تواند مشکلاتی را که پیش‌تر در هنگام اضافه کردن مجموعه‌های کامل‌تر آثار یک شاعر (قاآنی، بیدل و عرفی) پیش می‌آمد حل کند.
از این ویرایش به بعد محل پایگاه داده‌های برنامه توسط فایل ganjoor.ini واقع در محل نصب برنامه تعیین می‌شود. نصاب کامل برنامه در حین نصب مسیر این فایل را از کاربر سؤال می‌کند. مسیر پیش‌فرض برای نصب جدید، زیرشاخه‌ای از پوشۀ کاربر جاری ویندوز است و به همین جهت مشکلات ناشی از عدم دسترسی نوشتن که در ویندوز ۷ و هنگام نصب برنامه در مسیر Program Files وجود داشت در این ویرایش وجود ندارد و می‌توان آن را بدون مشکل در این مسیر نصب کرد. ضمناً می‌توان با انتخاب زیرشاخۀ محل پایگاه داده‌های برنامۀ ساغر، از یک پایگاه داده‌های مشترک برای هر دو برنامه استفاده کرد. نصاب به‌روزرسان برای نسخه‌های قدیمی این فایل را ایجاد می‌کند و مسیر پایگاه داده‌ها را برابر مسیر قدیمی قرار می‌دهد.

بر اساس طرح ساغر، فیلد مربوط به زندگینامۀ شاعران به جدول شاعران گنجور رومیزی نیز اضافه شد و این فیلد در صفحۀ اول مربوط به شاعر نمایش داده می‌شود. ضمن آنکه از طریق ویرایشگر (عنوان «زندگینامۀ شاعر» از منوی دکمۀ «شعر جدید») می‌توان این مقدار فیلد را ویرایش کرد. نصاب به‌روزرسان پایگاه داده‌های این زندگینامه‌ها را در مسیر گنجور رومیزی کپی می‌کند و برنامه در اولین اجرا پس از به‌روزرسانی اطلاعات را از این فایل به پایگاه داده‌های خود انتقال داده، آن را پاک می‌کند. (دریافت به‌روزرسانی)

به کمک GitHub